Wednesday 20 August 2008

Desaru Tri - Report

Desaru Tri = Mencemaskan
Desaru Tri = Penat macam haram
Desaru Tri = Kepuasan
Desaru Tri = Makan?

Pre-Race

Mekasih bebanyak kepada Kam sebab sudi tumpangkan aku ke Desaru. Siap belanja makan lagi, jasa mu tak dapat ku balas.Pergi sekali dengan Fong, so that makes 3 of us loh. Sepatutnye Jim Manan ngan Upiq join sekali, tapi disebabkan anak memasing masuk hospital, maka tak ikut lah diorang.

Trip ke Desaru dari Setiawangsa amik masa dalam 7 jam gak, termasuk berenti minum,makan,tandas.Sampai Desaru, sempat amik barang (nombor), siap tengok route beskal ngan route lari. Malam tu ikut CK ngan Yusran gi makan kat mana ntah, aku dah lupa.

Malam tu masuk bilik, siap siap kan barang ngan diri untuk race esok. Ouh, rumet gue ialah Kam ngan Kristof.

Race Day.

Bangun ala ala malas bangun je, pastu tak rasa pressure race pun, mungkin sebab race start pukul 10. Dalam kul 730 bangun pi brekpes. Pastu pi amik rim Ksyrium SL dari Shazly (thanks a lot Shazly). Pasang pasang ape sume, kul 9 turun balik letak basikal kat transition area. Pastu gi check out laut yang menderu deru..

Swim = Fun?
Pukul 10, race start. Ombak yang mild gitu membaling ku atas dah bawah. Aku banyak mengasingkan diri dari swimmer lain sebab aku panic, takde ruang nak berenang ape sume. First loop aku memang buang masa banyak sebab aku start slow, jauhkan diri, sesat (buat loop besar), second loop aku rasa ok sikit kot sebab aku ikut betul betul dengan tali buoy tuh.
Swim - 1h 15min

Basikal = Panas macam haram.
Kat t1 aku tengok tinggal berape kerat je beskal. Adei.Takpe, beskal gak macam biasa, blum ape ape aku dah telan satu hammerbar gel. First loop aku terasa amat la letih, sebab 1. aku tak dapat amik air ngan betul, 2. Minum recovery drink masa cycling tetengah panas menambahkan lagi dahaga. Aku tak split sangat masa aku cycling, tapi second loop aku terus berenti isik air, pastu aku maintain kan speed. Ada tempat aku push, ada tempat aku rilek. Jalan bukit bukau seyh..Aku dah mental atas basikal dah, pikir macam tak nak lari je. Rasa macam nak dnf je. Gila..

Lari = Menyamankan
Masa t2, memang aku rehat betul, letih seyh..Minum air recovery kejap. Pakai stokin, pakai Ipod. Memang amik masa aa..Sampaikan aku nampak awek Dino dah kuar, baru aku kuar. Memang lari slow slow ayam, berenti kencing jap. Pastu pace up sikit all the way. Ok la, aku ingat psycho macam KOTR tapi kurang aa, sebab jalan ber loop. Pastu boleh agak mana jarak ape sume. Later part lak hujan..huuu bessttt...Lega, nyaman, tak terkata aa..anyhow, ending pun hujan...
Lari = 2jam 04min, tapi official time = 2jam 11minit (main main lagi kat t2)

Malam tu CK ajak makan lagi, maka layan la makan walaupun kepala dah pentoi semacam..wuhuu..Dapat gak layan barang Razani, murah murah bebb..

Post race..

Nak citer ke, balik la ...ape lagi

3 comments:

zulhassan said...

ni baru best.

Macam berita juga kalau pembaca berita tu cuma sebut topik kepala berita(headline news) je, tak ke tension jadinya pada semua penonton berita TV tu.

TriStupe said...

:)

SaifulAzri said...

janji habis!!