Saturday 28 June 2008

BT 18 - Klawang

Sampai carpark BT 18 agak lambat. 15 minit lambat. Semua dah ada kat situ. Mak aih, ramai la pulak. CK kasik tahu aku ada la jugak dalam 17 orang. Gila best. Antara yang ada

1.Laif
2.Dicky
3.Azmar
4.Syaaban
5.T.Zafrul
6.D.Bernard C
7.AJ
8.CK
9.Kharis
10.SK
11.Jaja
12.Upiq
11.Jason
12. Kawan Jason (aku lupa nama daa)
13.Aku
14. Abg Bangsar(lupa nama gak, haha)
15. Abu
16. Saiful
17. Fairoz

Jalan macam biasa,
dari titi ke simpang tekala/perez (10km)
dari simpang ke puncak perez (8km)
dari puncak ke TITI (14km)
dari TITI ke K.Klawang (20km)

Jalan macam biasa, tapi tayar aku pancit dua kali masa naik Perez, turns out, aku nye rim tape, tak diletak bebetul, dah kali kedua tu baru aku letak duit seringgit dalam tu, so ok lah. Takde pancit lagi.

Aku dibantu oleh kawan Jason, yang mana second time tayar aku pancit, dia terjatuh masa nak un-clip kasut dia. Isk, kesian lak aku. Menyusah kan mamat tuh. Dah tu, tiub aku tak cukup panjang, selamat dia sudi menukar tiub ngan aku. Thanks man. Tak pasal menyusahkan anak orang. Pikir nak balik sebab pikir akan bocor lagi.

Erm, susah betul nak habis kan Klawang nih. First time buat, takde tenaga sebabkan ceret beret. Second time tayar pecah. Sekarang problem ni lak (Leong, aku suruh tukar rim tape, taknak, kan aku dah susah nih). So aku nekad, nak buat gak kalau tayar aku pancit balik, aku mintakkan kawan Jason tu pegi kat team and sesapa tolong la pickup aku. Jalan dulu...

Aku ngan dia panjat sampai ke puncak, tapi dah takde sape kat situ. Pamkan tayar, sebab pressure rasa macam kurang. Pastu teruskan jugak. Terus turun sampai TITI, lepas tu maintain 35-37 ngan kawan tu, semata mata nak kejar orang lain, tapi tak nampak gak. Assume diorang sumer kat Petronas K.Klawang. Tapi dah sampai situ baru tahu diorang ada kat kedai makan dekat Balai Bomba. - Stop and Makan-

Alhamdulillah, naik balik ke Perez lebih bertenaga dari dulu. Takde sign nak bonk ke ape. Berenti sebab tayar AJ pancit, then lagi satu sebab kat mana ntah ramai ramai nak mandi.

Sambung macam biasa sampai ke Carpark. Nice ride and panas.

Gila respek kat DBC, Upiq, T.Zafrul sebab buat benda gila ni first time and habis.

Thank you kat sumer yang lain, kalau ride sorang mental wuu. Ride reramai make it look easy.

No comments: