Monday 3 December 2007

Mari naik beskal di Bangi

Sabtu..huu. Hari di mana kaki aku hampir tercabut. Join beberapa manusia berbasikal nak ke Bagan Lalang dari Bangi. Kalut gak aa pagi tu, boleh lak tertinggal power gel...adei..Selamat berjaya cilok 3 ketul cucur badak, ngan jagung. 100 Plus pun lupa beli, mati aku..

Dapat jumpa Bacin, Dicky, Mamat Jawa(aku lupa nama da), Azim, Azma, Shazly, Sofean, Stupe. Kat Bagan Lalang baru dpat jumpa Azwar. Pegi Bagan Lalang sikit nye best, berenti kat shell mana ntah, dpat beli 100 plus. Tapi on the way ke BL, bahu dah start sakit. Takpe boleh tahan lagi..

On the way balik baru terasa sakit yang amat kat Shoulder, tak tahu nak kata lenguh ke sakit, tapi senang nak cakap kalau buat light weight high rep shoulder nye workout boleh terasa camtu gak aaa...

Dari average 35km ku bawak, terus turun mendadak ke 20km, memula boleh potong Sofean, pastu Sofean potong aku, tahu tahu dah tak nampak dah yang lain, tetibe kang aku nampak Stupe dah slow down, aku ikut belakang dia je la...

Last last dia pun kena berenti, nak adjust balik gear / shifting dia. Maka aku pun sorang sorang ler, boleh lak banyak hill. Sampai selekoh mana ntah quad aku lak cramp.cheh...

Selamat aku tak pakai kasut cycling lagi, baru pakai kasut jogging..takde la sakit sangat , tapi dah berdiri tak boleh nak bengkok, ada gak rasa panic. Urut nye urut (bukan urut batin), ok la jugak. After that bawak sekitar 20 km/h, laju sikit je mesti rasa nak cramp.

Sampai balik ke MTDC, tengok Mamat Jawa ngan Stupe tak sampai lagi...aku dahaga...huehuehuehue..

Sampai umah, sikit nye seksa nak naik tangga 4 tingkat..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ahad pagi kononnye nak buat 30 k, tapi pepagi dak lenguh banyak tempat, belakang le, peha le,shoulder le, last last petang pun mampu buat 17km je le...itupun quad belah kanan dah start rasa sakit...adei..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Another 9 km, and somehow kaki sakit gila..Pastu lif kat tempat keje boleh lak rosak, satu hal naik tangga 9 tingkat. Hancus..

Objek perlu dibeli:
1. Pam Tayar
2. Helmet BEskal

No comments: