Saturday 8 December 2007

Kasut ku salah Saiz

Gaji masuk sikit nye lambat bulan nih. Hati berdebar debar menengok payslip. bedebapbedebupbedebapbedebup(bunyi jantung). Ho yeah,claim OT raya dah masuk..hehe..Kasut, helmet, pam, here i come. Tak dilupakan membayar balik Ewan atas pertolongan beliau mendapatkan basikal kunin ku inih...

Apa apa pun, hari nih ada ride kat Putrajaya. Start kat Taman Warisan, lalu highway baru yang masih belum dibuka, tapi dah siap. KLPH (Kuala Lumpur Putrajaya Highway). Dari Putrajaya end up kat dedekat Bulatan Kg Pandan.

Hari ni gak dapat test kasut baru, first time pakai kasut cycling..huahuahuahua..ngan tukar chainring 52 gigi.

Nak mencarik Taman warisan sikit nye susah, Putrajaya nye signboard berbirat. Pening aku. Tapi sampai gak aa. Aku sampai awal, tapi sebenarnye takut gak. Macam salah tempat je, takde sape pun. Last last datang gak Andrea,pastu baru la yang lain datang..

Kasut ketat, gila kebas bila pakai, tapi yang lain kata normal la tuh, kasut baru. Takpe. Ku gagahkan jua..hehe..

Highway sikit nye hilly, masa pergi aku dah kena tinggal dah, Azma yang belakang aku, tahu tahu kejar aku, pastu dia terus tinggal aku..perghh..power. Shazly pairing ngan Bacin, depan diorang, Adzim Cervelo, Andrea ngan sorang mamat ntah aku tak tahu nama, depa lagi la laju betul speed demon.Belakang aku ada sorang budak nike (aku tak tahu nama) ngan Chief Kutu Fadzil ngan kawan dia.

Tapi masa balik, memang aku kena tinggal la, ngan masalah chainring lagi, rantai tak nak naik. Ngan kaki kebas, quad sakit, aku rasa lactic acid nye pasal la nih. Aku last tuuu....adeih..dari tempat aku, Chief Kutu aku nampak cam titik bergerak je. Punya la jauh kena tinggal..

Last bila dah sampai Taman Warisan, diorang lak nak lari, aku lak tak bawak kasut..Azma test kasut aku, tengok tengok sebelah kasut aku saiz 42, sebelah lagi 43. Peergh, Patut la sebelah sakit semacam..Pandai betul aku...

To Be Cont.

2 comments:

bola2api said...

buleh tukar tak kasut kau tu??

gila trajis...

bink said...

Selamat gak dapat tukar la, ksh baik..hahahaha