Tuesday 25 December 2007

Lonely Christmas Ride - Bt18 Tekala

645 pg, tatkala Santa balik tido, letih hantar hadiah kepada bebudak satu dunia, aku dah pun mulakan kayuhan sambil mencari kelibat Shazly and the geng. "Laju bapak diorang ni" Mengomel aku sengsorang sambil mengayuh dalam gelap (takpe takpe, aku pakai lampu).

Quite nice la kayuh pagi pagi, takde la gelap, tapi sejuk, view is damn nice..ehe..tahu tahu aku dah sampai Hutan Tekala. Jenuh aku memusing kat situ, takde gak diorang..adei..Kedai pun tutup gak. Aku tunggu dalam sepuluh minit sambil cubaan merecall, ada ke aku miss diorang?takkan aku khayal sambil cycling sampai tak nampak diorang. Agak dah lama merenung sang anjing, maka aku pun meneruskan perjalanan.

Bukit yang kat empangan adalah bukit yang mana last time aku failed dengan teruknye sampai tak boleh kayuh. Kayuh berenti, kayuh berenti. Lutut sakit masa tu. Sekarang sakit tapi sikit la. dan boleh naik aa..dah start main pull and push.

All the way, spinning. Guna crankset rendah, cuma masa lagi 10km aku guna crankset besar(52), sakit gak kaki, maintain lask 10km 33kmh nye speed. Sampai kat keta, aku msg Shazly, katanye diorang nampak aku, aku gerak awal sangat, and masa tu gelap.Hrmmm...Ni gara gara Shazly warning aku la nih..haha..

Shoulder masih lagi lenguh, lutut ngan hamstring masih lagi terasa sakit. Ku suspect stem panjang sangat, atau bike fitting ada problem.

No comments: