Thursday 10 January 2008

Maal Hijrah ku berbasikal

Hari ni, ada Maal Hijrah Brick, ngan Maal Hijrah Ride ngan Chief. Aku join Chief nye ride. First time buat HOA - Bentong. Sebelum ni HOA - Janda Baik je. Aku sampai HOA dalam 730, belakang keta aku ada Mercedez park, aku ingat geng geng yang nak ride sekali. Takpe lah gitu, siap nye siap, aku lepak sekali ngan mamat tu, rupenye bukan dari geng yang sama, aku rasa diorang ni geng geng Letua. Rasanye lah. Jumpa sekali Awea. Minum sekali ngan diorang, diorang sembang pasal Jelajah Malaysia, yang mana aku hanya senyap je..hehe

Kang dah nampak Syaaban, tapi dia pun tak join, dia hanya kayuh sampai Genting Sempah. Last last sampai la geng geng yang sepatutnye.

Dari bawah ke Genting Sempah, ok gak aa, sebab aku dah tahu cemana jalan dia. Dari Genting Sempah ke Bentong, most of it ...turun bukit, laju seh.Boleh maintain 40-44kmh. Sampai Bentong, tibai ABC sampai dua, pastu Chief share ngan aku lagi 1/2.

Masa balik tu, memula aku kat belakang Ishal, kitorang mengikut Yusran. Aku cuba maintain pace Yusran , tapi lepas kolam air panas, aku rasa 10 km lebih, kaki aku kebas teruk aku kena berenti. Pastu ada pakcik naik orbea datang dari belakang. Memula tu dapat la aku maintain depan dia, tapi bila dah dedekat Janda Baik, bukit dah start cerun, aku kena potong ngan dia eh, pastu ngan sorang pakcik pakai baju kuning duduk kat bangsar yang mana aku dah lupa nama dia.Haha.

Selamat regroup kat Balai Polis Genting Sempah, dapat rest kejap. Itupun ngan 2 orang tuh, last last on the way balik hojan lebat, turun bukit lak tu..

Bawak slow la, orbea ngan pakcik lagi sorang dah hilang dah, pro siot...

2 comments:

bola2api said...

turun bukit dlm hujan lebat adalah sungguh NGERI

bink said...

Yup, i have to agree with that