Saturday 13 October 2007

World Wide Half Marathon / Comeback run on 1st Syawal

It's 4 o'clock and my handphone alarm is blaring loud. Hey, hari raya la today!! Sanity check..kewarasan berada di tahap optimum, 40% insane. Bangun bangun, siap siap and I arrived at tasek perdana around 5 something. Start my run at 5.30 am. Nak cepat habis so can sembayang raya.

Bila sampai Bukit Aman car park tu, ada nampak 2 runners, tapi dia dah pegi dulu masa aku tengah nak warmup. Hari ni, masa aku lari tadi, takde nampak orang pun, orang balik kampung gamaknye. Even runnersmalaysia nye program pun takde hari nih. Sunyi, sejuk, just nice. Hanya music dan lampu jalan yang menemani aku sepanjang perjalanan, mendengar score Transformers (Steve Jablonsky) sungguh mengasyikkan.

Perjalanan dari Tasek Perdana ke Petronas Hartamas, takde la sangat sakit, mungkin dah biasa, and aku takde dahaga sangat. Thanks to my jog in Ramadhan I guess. Boleh pulak Petronas Hartamas tutup, cheh. Takpe lah, teruskan perjalanan.

Dua orang runners yang start lagi awal dari aku , rasa nye diorang buat 30km. Sebab lepas Masjid Wilayah, diorang lari balik ke Hartamas. On the way balik, ku guna jalan double hill, situ aku dah start dahaga. Tapi badan aku masih lagi ok. Bila dah lintas Highway Mahameru, badan aku dah sakit keletihan. Dah naik ke simpang tugu, aku dah sental PowerGel.

And 2hours 21minutes 27 sec later, I manage to covered 21.64km. Nice huh, consider this my comeback.Hehe.

Honestly speaking I'm not so sure that I can finish the course since I only cover 5 - 8 km in fasting season. Takpe, start slow slow..

Aku sampai car park Bukit Aman kul 8am, erk..Masa menaip ni, sebenarnye aku dah terlepas Solat Sunat raya..huhu.

No comments: